تثلیث یعنی اینکه خدا جهان را از سر محبت خلق کرده، و میخواهد آن را شریک محبتی سازد که در خود خدا جریان دارد.
تثلیث به ما میگوید که انسان، چون به صورت خدا خلق شده، موجودی است شخصیتمند که شخصیتش تنها در رابطه شخصی با خدا و با دیگر انسانها تحقق میابد و به کمال میرسد.
تثلیث بدین معنا است که در تجسم، نه صرفا با کار شخصی واحد در الوهیت، بلکه با کار سه شخص روبه روییم که در اتحاد و یگانگی عمل میکنند.
تثلیث به ما میگوید که نجات یعنی شریک شدن در طبیعت الاهی، و این یعنی در اتحاد با پسر و از طریق روح، محبت پدر را دریافت کردن و آن را به شایستگی پاسخ گفتن.
تثلیث یعنی اینکه پرستش در درجه اول، رخدادی است الاهی که در خود الوهیت واقع میشود. پدر، پسر و روح از ازل تا ابد یکدیگر را می پرستند و پرستش مسیحی یعنی شریک شدن در این پرستش.
تثلیث به ما میگوید که هدف خدا برای انسان ایجاد جامعه ای است که در آن مشارکت پر محبت تثلیث بازتاب یابد، و اینکه از طریق شریک شدن در روابط تثلیثی، این آرمان اجتماعی تحقق یافتنی است.
منبع: کتاب تثلیث
نوشته دکتر مهرداد فاتحی
تثلیث به ما میگوید که انسان، چون به صورت خدا خلق شده، موجودی است شخصیتمند که شخصیتش تنها در رابطه شخصی با خدا و با دیگر انسانها تحقق میابد و به کمال میرسد.
تثلیث بدین معنا است که در تجسم، نه صرفا با کار شخصی واحد در الوهیت، بلکه با کار سه شخص روبه روییم که در اتحاد و یگانگی عمل میکنند.
تثلیث به ما میگوید که نجات یعنی شریک شدن در طبیعت الاهی، و این یعنی در اتحاد با پسر و از طریق روح، محبت پدر را دریافت کردن و آن را به شایستگی پاسخ گفتن.
تثلیث یعنی اینکه پرستش در درجه اول، رخدادی است الاهی که در خود الوهیت واقع میشود. پدر، پسر و روح از ازل تا ابد یکدیگر را می پرستند و پرستش مسیحی یعنی شریک شدن در این پرستش.
تثلیث به ما میگوید که هدف خدا برای انسان ایجاد جامعه ای است که در آن مشارکت پر محبت تثلیث بازتاب یابد، و اینکه از طریق شریک شدن در روابط تثلیثی، این آرمان اجتماعی تحقق یافتنی است.
منبع: کتاب تثلیث
نوشته دکتر مهرداد فاتحی
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر